Gogosi cu votca pentru Hannuka

p1000523.jpg

p1000529crop.jpg

Dupa cum ati vazut incerc sa ma tin intre origini si suflet, intre religii si tot ce ma poate forma ca om, mama sau femeie. Recunosc ca de multe ori trec peste unele sarbatori fara sa vreau, prinsa in ruleta vietii, traind in comunitati cat mai diferite unele de altele.

Mi-am propus sa pun reteta de gogosi cu votca, pentru a sarbatori a 5-a lumina. Originare din Polonia, paczki, gogosele cu votca sunt pufoase si se pastreaza proaspete mai multe zile. Votca impiedica o absortie prea mare de ulei de catre aluat.

Se pare ca in timpul sarbatorii de Hanoucca israelienii consuma pe putin 18 milioane de soufganioth(gogosi) si cumpara cam 36 milioane de lumanari.

Ingrediente:

600g de faina

7g de drojdie uscata(30g de drojdie proaspata)

1 paharel de votca

1 lingurita de pasta de vanilie( puteti inlocui cu extract sau esenta)

coaja de portocala

100g de zahar

1 praf de sare

100g de unt

4galbenusuri

280ml de lapte

Prepararea:

Amestecam galbenusurile cu sarea, zaharul, aromele si votca, adaugam laptele caldut. Framantam un aluat din amestecul precedent si faina+drojdie, incorporam untul, lasam sa se odihneasca 1 ora-1 ora si jumatate. Dupa timpul de pauza formam din aluat diferite forme dupa plac si le asezam pe o placa farinata inca 45 de minute. Intre timp incalzim uleiul si prajim gogoselele.

Le umplem cu jeleu sau beltea de fructe, sau le servim natur. Pofta buna!

anigif1.gif

12 réflexions sur “Gogosi cu votca pentru Hannuka

  1. Lavinia,bine ai venit!Gogosile pot fi consumate de copii fara grija, nici nu se simte alcoolul, dupa cum am scris calitatea pe care o are e doar ca opreste uleiul sa patrunda prea tare in aluat.Paharelul de votca e cel mic de tot de aperitiv, daca vrei pune max. 2 linguri de supa.Sper sa-ti fi fost de folos. Numai bine si tie si te mai astept.

  2. ciao yafa asa cum am zis ca le fac m-am apucat cum nu avem vodca in casa am facut gogosi simple ca sa-mi treaca pofta de alea frumoase ce le-ai facut tu,dar cu prima ocazie vreau sa le incerc pt ca arata super,pot sa te mai felicit o data?felicitari!!!!
    yaya6—o saptamana buna!!

  3. Felicitari Amy, gogosile arata intr-un mare fel! Foarte apetisante, iar pozele sunt tare faine. Ma duc sa verific daca am vodca si le fac. Abia astept!
    Matusa mea face scovergi cu tuica (palinca), tot asa putina, si ies tare fragede, iar gustul de alcool nu se simte deloc. Alcoolul le ajuta sa fie si mai fragede.
    Pupici!

  4. Hello !
    Gogosile astea arata ca si cum ar tipa : mananca-ma, mananca-ma !!!

    In primul rand vreau sa te pup cu drag, apoi sa te felicit pentru blogul asta frumos si retetele grozave, apoi vreau sa-ti spun ca-ti doresc sincer niste sarbatori fericite alaturi de oamenii dragi, pline de mici si mari bucurii, pline de cadouri , cu sanatate si liniste in suflete.
    Te asteapta un premiu la mine.

    Cu tot dragul,
    Narnia. 🙂

  5. Draga mea, multumesc din suflet pentru cuvintele tale atat de frumoase si pentru urari. Nici nu-ti dai seama cat de aproape de mine te-am simtit. Am sa vin fuguta si am sa ridic premiul. Te pupicesc si va doresc si voua tot ce e mai bun, sarbatorile sa va fie linistite, sa aveti pace si sa va bucurati de un sac plin de cadouri dupa dorinte.Multumesc inca odata!

  6. Mi-as permite mici corecturi: in conditiile in care in limba romana toate sunetele scrise se citesc, transcrierea fonetica a numelui sarbatorii in romana nu va contine « O » sau « U » dupa « H », deci va fi pur si simplu:Hannuka ,Hanuca.
    Iar gogosile ,in ivrit se cheama pur si simplu SUFGANIOT. scurt si curat , fara ornamente de « o » si « h ».
    Shalom!

Laisser un commentaire

