Sarmalute

sarmale1.jpg

sarmale3.jpg
strasbourg.jpg

Mda, iar sarmale, pai toata lumea a facut….toata lumea a avut! Parca va aud! Ce-i mai veni si asteia cu sarmalele? Asa este aveti mare dreptate, dar totodata gandindu-ma la o vorba romaneasca » Atatea bordeie, atatea obiceie », poate se va gasi cineva care se intreaba, cum sunt sarmalele Yafei? Cerandu-mi scuze fata de cele ce sunt gospodine perfecte( si cunosc cateva….), iata reteta mea de sarmale.

Ingrediente:

750g de carne tocata( eu folosesc amestec)

125g de orez cu bobul rotund

1 ceapa mare

frunzele de la o varza murata(~700g)

250-300ml de supa de legume(poate fi si de carne)

3 linguri de ulei

sare, piper

500ml de suc de rosii

foaie de dafin, boabe de piper

500ml de apa( mai adaugati daca varza nu e moale)

Prepararea:

Taiam ceapa marunt, o asezam intr-o tigaie impreuna cu uleiul, cand s-a inmuiat adaugam orezul, amestecam si varsam deasupra supa de legume, lasam pana la evaporare. Dam deoparte de pe foc si lasam sa se raceasca, amestecam cu carnea. Asezonam cu sare si piper.

Formam sarmalutele, si le asezam intr-o oala cu capac ce merge la cuptor peste un rand de varza taiata marunt(folositi bazele frunzelor), daca aveti de la carne puteti pune si cateva bucatele de soric. Amestecam sucul de rosii cu apa si varsam peste sarmalute, adaugam frunzele de dafin si boabele intregi de piper, punem capacul si dam la cuptor, la 200°C timp de minimun 3 ore. Mai adaugati apa daca este nevoie pe parcurs. La final, inchideti cuptorul si lasati sa se raceasca cu sarmalutele inauntru. Reincalziti inainte de a servi. Sarmalutele sunt un fel de mancare care devine mai gustos reincalzit. Pofta buna!

10 réflexions sur “Sarmalute

  1. Salut Madame,

    Nu uita c triesti intre Oameni si cum se stie Omul este cel mai rutcios si perfid Animal care trieste pe Pmint ….
    Mie poti s-mi arti Srmlute toat Ziua si nu m super.Mai ales c le-ai fcut cu Moldova Touch. De o mie de Ori delicios…….
    Minuant arat… Iarsi trebuie s aduc o Cirp si s sterg Balta de sub Masa mea:)))))

    Cu Drag Jacob

  2. Mie mi-a placut ideea cu supa, n-am mai intalnit-o pana acum. Merita incercata, cred ca le da un gust bum. Cu frunzele de varza, o sa mai incerc. Eu n-am gasit niciun magazin turcesc, iugoslav etc, oricat am cautat. O sa mai incerc prin alt zone, ori, daca nu, o sa caut undeva un butoias mic sa pot pune in el 2-3 verze intregi, acum nu am decat niste borcane in care incap doar frunzele. Oricum, important e ca am avut sarmale de Craciun si ca au fost bune, restul sunt amanunte fara importanta. Te pup cu drag.

  3. Elori, scumpa mea, un sincer la multi ani!
    Imi plac sarmalele atat de tare, iar cele facute de tine arata intr-in mare fel.
    Si la mine urmeaza postare cu sarmale, ei si? Nu am avut timp sa le postez mai demult. De Craciun am facut 110 bucati si o parte, dupa ce le-am fiert bineinteles, le-am pus la congelator pentru cand ne-o fi pofta.
    Pupici si sa stii ca imi pare tare rau ca nu am putut fi alaturi de voi, acum de sarbatori, insa cu sufletul si gandul am fost atat de aproape.

  4. Scumpa,

    Asta inseamna ca eu sint cea mai puturoasa…nu am facut sarmale si nici vreun alt fel migalos si gustos….dar nu m-as supara sa imi trimiti la pachet! Ai si o reteta de sarmalute de post (se poate sa o fi sarit eu cu vederea)?

    Va imbratisez cu toata dragostea si astept sa imi dai un numar de telefon ca sa te si aud.

  5. Gabita, fata scumpa, multumesc. Si mie imi pare rau ca nu am fost alaturi de sarbatori, dar n-au intrat ele zilele in sac. Tine bine din cele 110 ca vin sa pap si eu! Pup

Laisser un commentaire

