Supica de ceapa

p1020083crop.jpg

soupeoignon1.jpgsoupeoignon.jpg

Iar am fugit si m-am ascuns in fotoliu, iar m-a luat frigul. Acum nu ca ar mai ninge, ca nu mai ninge de doua zile, ba chiar a iesit soarele, din acela cu dinti, dar a iesit! Am incercat o supica pe care nu o facusem si e tare buna, pacat ca stomacul meu a inceput sa-mi complice lucrurile si ceapa nu le aranjeaza. Am furat cateva linguri, doar doua- trei si mi-am bagat nasul sub paturica, poate, poate adorm si uit si de stomac si de frig.

Ingrediente:

2 cepe albe

2 cepe rosii

2 cartofi mijlocii

2 morcovi mijlocii

cateva fire de patrunjel

1l de supa de vita ( sau legume)

2 linguri de ulei de masline

2 lingurite de unt

un praf de zahar

sare, piper

cateva feliute de paine mai uscata
cascaval cu mult gust ras( gruyere, cedar…etc)

Prepararea:

Curatam si spalam legumele, ceapa se taie pestisori, morcovii si cartofii maruntel. Intr-o olita tragem cat sa se inmoaie ceapa alba cu cartofii si morcovul in uleiul de masline. Acoperim cu supa de vita si adaugam patrunjelul taiat marunt si lasam sa fiarba. Cand legumele sunt gata dam deoparte si mixam.
Intr-o tigaie de teflon punem o lingurita din unt si ceapa rosie taiata, presaram cu praful de zahar, lasam pana cand ceapa se caramelizeaza. O adaugam in supa mixata. Asezonam cu sare si piper dupa gust.
In a doua lingurita de unt vom praji nitel painea taiata in bucati nu foarte mari. Radem cascavalul deasupra painii calde si mai lasam putin in tigaie pana da semne ca incepe sa se topeasca.
Servim supica in farfurii si asezam desupra painica cu cascaval. Puteti adauga dupa placere bucatele de bacon sau jambon. Pofta buna!

anigif4.gif


11 réflexions sur “Supica de ceapa

  1. Voiam sa fac mai demult dar… am lasat-o balta!M-ai convins s-o fac,arata si suna tare bine,asa ca in viitor o fac,desi eu nu am facut-o niciodata,suna asa cam « goala ».

    Ce bine arata si vasele sint minunate,poate ramii fara unul,intelegi nu?
    Pozele minunate care dau suflu!ce mai stilat domnule…!

    Yafa as vrea sa te intreb cum ai pus calendarul tau aici?eu am gasit dar nu era de pus;asta imi place ca e simplu de tot si pe gustul meu!daca vrei imi gasesti adresa de e-mail la mine pe blog!Sau ID meu(doinamariana52)poti sa-mi lasi scris si pe mess!Multumesc frumos.
    Daca te deranjeaza :scuzele mele!

    Te pup!

  2. Mariana draga mea, imi face mare placere ca iti place supica si ca vrei sa o incerci.Multumesc mult pentru aprecieri. Calendarul e in meniul bloguletului dar banuiesc ca poti face un script cu el. Nu-ti promit ca reusesc, dar incerc. Am sa te inscriu in listuta de la mess si iti dau de veste.Pupicei

  3. Scumpa, ai niste poze tare frumoase la supa asta. Sper ca nu ai racit cu frigul asta, vad ca esti cam tremurici astaz. Ai grija de tine, daca supa iti face rau, bea un ceai fierbinte.
    Eu am venit sa-ti aduc un premiu, al prieteniei de data asta si sa iti urez o saptamana frumoasa.
    Te pup cu drag.

  4. Pisoi drag, sarut-mana, de la tine o astfel de lauda pentru poza ma incanta tare de tot. Multumesc si pentru premiu, am sa vin fuguta sa-l iau, dar te rog sa nu te superi am sa-l postezi peste cateva zile dupa ce am mai pus ceva retete. Puuuuupppp mare, mare

  5. esti tu o scumpa. Tocmai mi-a facut domnul meu o morala foarte usturatoare ieri seara ca am inceput sa devin foarte neglijenta cu pozele cu mancare si ca ar trebui sa le fac mai frumoase, altfel mai bine renunt la blog. N-am zis nimic, ca avea dreptate, noroc ca are ine sa ma traga de maneca. :))
    Cat despre premiu, nu-ti face tu probleme, daca vrei il postezi, daca nu vrei, nu-l postezi, el oricum iti apartine, fie ca-l iei fie ca nu. Adevarul este ca de la inceputul anului am pus mai multe premii decat retete, chiar ma gandeam ca ar trebui sa ne mai oprim si sa mai si gatim.
    Pup si de la mine si sper sa te simti mai bine cat de curand.

  6. Bonjour Madame,

    ai declarato diplomatic. Supic de Ceap.
    Si cind colo este o Explozie de Arome si Valori de Nutritie…
    Minunat fcut si minunat presentat. Compliment

    Cu drag Jacob

Laisser un commentaire

