Oare de ce?

iarna2010.jpg

Asta noapte nu am reusit sa dorm, m-am tot gandit cum sa fac, cum sa scriu aceste randuri? Cum sa ma prezint in fata voastra oameni care mi-ati facut atatea complimente, fata de care m-am simtit mica, caci niciodata nu m-am simtit perfect in centrul atentiei, o forma de timiditate probabil. Cu istoria Ioanei bloguletul meu a devenit celebru, dar nu asa l-am vazut eu, nu e ceea ce am dorit, o publicitate! Apoi mi-am dat seama ca singura solutie este sa va spun adevarul.

Dar sa revin la firul evenimentelor, ma simt tradata, ma simt folosita, ma simt fara nici un fel de rost, si stiti de ce? pentru ca am avut naivitatea sa fiu ceea ce sunt cu adevarat, un om care nu poate sta in laturi fata de suferinta. M-am intrebat de multe ori daca sunt singura oare in lumea asta care crede inca ca oamenii sunt buni si ca D. ne-a facut egali, cu aceleasi drepturi si cu acelasi bun simt. Ceea ce nu stie cititorul meu de astazi este ca incepand cu aceasta poveste, a Ioanei am inceput sa balansez, sa ma intreb de ce am facut oare atat? Cum, cum voi mai putea crede oameni care au nevoie de ajutor cu adevarat? oameni care vor mai bate la usa mea poate….Dar cred canoi oamenii avem acea putere de revenire, de uitare, insa eu azi nu pot uita! Doamne, ce drept am sa judec, dar si ce rau ma simt ranita?!

Vartejul evenimentelor a inceput saptamana trecuta cand, am aflat ca Ioana pleaca Duminica la clinica din Italia. Pe langa angajamentul meu cu licitatia si cu gandul ca fac tot ce imi sta in putinta pentru a ajuta acest copil, am contactat o asociatie elvetiana numita EspoiRoumanie. Aceasta asociatie condusa de Argelia Ledermann, aduce copii din Romania de peste doua zeci de ani la tratamente si operatii in Elvetia. M-am gandit ca ne poate ajuta intr-un anume fel. Am aflat de pe repondorul asociatiei ca Argelia este plecata in Brasilia in vacanta, dar poate fi contactata pe mobil, cu sufletul la gura am sunat-o, o cunosc de foarte multa vreme. Am reusit sa-i explic situatia Ioanei si ea mi-a spus ca spitalele elvetiene nu mai accepta cazuri de cancer pe umanitar insa va face ce poate ca sa ma ajute. I-am explicat ca familia v-a pleca in strainatate, ca mai au nevoie de bani si aumulte alte griji pe care Ana le scria cu lacrimi pe blogul sau. Argelia s-a oferit sa ajute parintii cu cazarea, acolo unde vor merge si mi-a mai dat niste adrese la care sa scriem pentru adunarea de fonduri. Raspunsul a fost o mare bucurie atat pentru mine cat si pentru Ana, care din spusele ei ar fi anuntat familia. La acea perioada nu aveam nici o legatura cu familia Ioanei. Dupa cateva zile si serii de telefoane Elvetia- Brasilia si invers, primul raspuns a cazut. Exista o prima posibilitate de cazare pana vom avea restul raspunsurilor la comunitatea franciscana de la Milano cu 29 de euro pe noapte. Argelia imi spune la o adica ca sa aiba cateva zile pentru cand ajung, sa nu cheltuie foarte multi bani si sa aibe un acoperis asupra capului, fara griji. La o adica suma acestor zile o platim noi, sa ajutam cat mai mult familia. Acest raspuns a cazut primul, dintr-o serie. Am anuntat-o pe Ana care nu a apreciat deloc sinu a mai raspuns la mesajele mele. Nestiind ce sa fac am reusit sa contactez familia Ioanei, am vorbit cu mama acesteia care nu stia nimic despre cercetarile mele si depre ajutorul pe care il propuneam, ba mai mult mi-a explicat ca Ana nu este decat o profesoara in scoala la eacu care nu are mare contact, insacum eaeste o persoana amabila probabil multa lume a fost sensibilizata. Ba mai mult, ca suma de 29 de euro nu i-ar fi parut chiar asa de mult si daca ar fi stiut nu ar fi rezervat un hotel careii costa 500 de euro pentru 7 zile si care este mult mai departe despital. Vorbele mamei Ioanei au mai fost: » se vorbesc foarte multe lucruri in numele meu! »In aceeasi discutie, cum eu aveam si alte raspunsuri i-am explicat ca am contactat o alta fundatie care ar fi de accordsa le gaseasca o cazare gratuita, dar care au nevoie de mai multe informatii. Am primit informatiile cerute si am dat coordonatele persoanei de contact la Milano, cu intelegerea ca dupa ce au ajuns in Italia sa contacteze aceasta persoana si dupa cazarea de 7 sapte zile sa se cazeze aproape de spital, la un centru unde ii v-a duce aceasta persoana.Persoana pe care o vom numi domnul D.

Acum ganditi-va la situatia mea, fata de Ana, fata de cuvintele ei scrise pe blog, Ana a continuat in prelegerea ei si afacut tot ce i-a stat in putere ca sa distruga acea prietenie pe care ea o proclama sus si tare intre noi doua. Cuvintele ei urate le-am incasat gandindu-ma ca nu asta conteaza ci sanatatea Ioanei.Ea a sters toate articolele scrise despre Ioana pe blog, eu am continuat, sunand familia, interesandu-ma si continuand licitatia. Aceasta a fost prima lovitura, care m-a derutat, degustat,dar carein acelasi timp m-a facut sa cred ca trebuie sa merg mai departe.

Aseara am telefonat din nou in Italia ca sa am vesti sa stiu daca totul s-a desfasurat in ordine, daca au fost sa viziteze si sa vada unde vor locui alaturi de clinica. Mama Ioanei mi-a raspuns ca nu au contactat persoana respectiva si ca nu se vor mai muta. Ca s-au obisnuit unde sunt si ca nu vor sa se joace cu sanatatea mintala a Ioanei impunandu-i o mutare. Scuzati intrebarea mea: « Dupa 3 zile? » Am incercat sa-i explic ca macar de bun simt ar fi trebuit anuntat domnul D.si sa i se spuna ca nu mai este nevoie de ajutorul dumnealui. Atunci mi s-a raspuns ca nu au avut la indemana o persoana care vorbeste italiana, dar exista cineva care ii duce si ii aduce de la hotel la spital si nu s-au gasit 5 minute sa poata vorbi cu domnul D.

In acelasi timp am spus acestei doamne ca sper ca suma de bani sa fie suficienta sa plateasca aceasta clinica care din cate am inteles de la contactele pe care le-am avut ca este o clinica privata, deci asigurarea de sanatate chiar europeana nu acopera cheltuielile si ca Ioana va avea tratamentul necesar pana la capat. Raspunsul a fost foarte clar: « Si eu sper, dar daca persoana dumneavoastra de contact vrea sa ne ajute sa ne plateasca aici unde stam o parte caci noi nu ne mai mutam. Ne simtim foarte singuri aici, nu avem pe nimeni! »

Oameni buni imi vine sa strig la cer! Sotul meu , de care foarte multi dintre voi se mirasera cum de a acceptat istoria cu licitatia, a definit aceste reactii in lipsa de bun simt!, eu nu stiu cum sa spun, cum sa gasesc o scuza, necazul lor probabil …..

Cum , cum sa mai cer bani cuiva, cum sa mai fac ceva sa ajut pe cineva dupa astfel de reactii? cum acesti » straini » printre care traiesc sa mai creada si sa mai ajute oameni de la noi? Pai dupa astfel de reactii imi vine sa scot pasaportul elvetian si sa-l ascund de totpe cel romanesc! Va rog sa ma credeti ca nu mai am puterea, licitatia nu am sters-o insa va rog din suflet ajutati-ma, cum credeti ca trebuie sa fac? sa continui sau sa o inchid? Astept raspunsurile voastre, va multumesc din suflet.

Yafa

19 réflexions sur “Oare de ce?

  1. Bonjour Madame,

    credem nu este nici un pic de Bucurie cind citesc din astea…
    Ca si consolare pot numai s scriu c sie eu am cunsoscuto pe Ana tot asa cum scrii Tu aicia…
    Apoi pot s-ti povestesc c si eu Anul trecut am czut pe Nas tot cu asa o Actiune.
    A fost inc de o Fat vorba, care era ( asa sttea pe Blogul ei care acuma nu mai exist )pe Moarte.M-am fcut Praf si am luptat s transfer Bani.
    A fost greu pentru c Bncile din germania cer pentru TRansfer in Rominia si Adres ..Cind am cerut Datele la Mama ei , am primit urmtorul Rspuns.De ce v sofisticati atita Domnule , trimiteti o dat Banii ia si lsati-ne in Pace…
    Dup ce am trimis Banii am aflat ( au publicat ei pe Blog) c Fata nu a avut nimica si ei au fcut Concediu 3 Sptmini in Turcia intrun Club Resort de 6 Stelle cu Banii adunati…

    Eu zic s intrerupi Licitatia pentru c oricum ar fi fost numai Cistigtorul de la Licitatie in Avantaj . Ami mult decit Fata bolnav…

  2. Draga mea Yafa, ma bucur mult ca ai scris acest articol. Speram ca o vei face, deoarece nu este corect sa duci povara asta singura, cu atat mai mult cu cat ai facut mai mult decat oricine sa ajuti familia respectiva. Am remarcat de saptamana trecuta ca Ana a reinceput sa posteze pe blog, dupa ce anterior afirmase ca nu va face acest lucru decat dupa ce o va vedea pe Ioana plecata. Am presupus ca a reusit sa plece, dar mi s-a parut ciudat ca Ana nu a oferit bucuria acestui succes oamenilor care s-au implicat in povestea Ioanei, scriind doar un comentariu usor discriminator : »prietenii stiu de ce ». M-a surprins oarecum neplacut ca dupa atata agitatie in jurul acestui caz, dintr-o data nu mai scria nimic despre fiica « prietenei ei », in schimb tu care esti o persoana complet straina, continui sa te zbati si sa iti creezi obligatii, incercand sa oferi un ajutor care din pacate, se pare ca nu este apreciat. Cea ce ai povestit m-a dus cu gandul la « Povestea unui om lenes » a lui Creanga cu celebra replica « muieti’s posmagii ? » Multi dintre oamenii care au contribuit, au facut poate eforturi financiare importante in speranta ca bani vor plati tratamentul fetei, ci nu un hotel de 500 euro pe saptamana, cand exista ca alternativa cazarea gratuita.
    Cred ca este o datorie a noastra ca oameni sa incercam sa ajutam cat ne sta in putinta pe cei care au nevoie de ajutor, dar mai cred ca prima datorie pe care o avem este fata de familia noastra. Tu ai un sot si doi copii si nu e corect nici fata de tine si nici fata de ei sa risti linistea si armonia in propria familie pentru a oferi un ajutor pe care beneficiarul nu-l doreste.

    Sunt de aceiasi parere cu Jacob, ar trebui sa inchizi licitatia, ai facut deja destul de mult,cine doreste sa o ajute pe Ioana poate sa doneze o suma direct in conturile afisate pe blogul ei.

    Sunt alaturi de tine 100% si sper sa iei decizia cea mai buna pentru tine si familia ta.

    Te imbratisez cu drag si prietenie,

    Narnia

  3. Sunt de acord cu tine, Yafa. Imi pare rau sa-ti spun ca, asa a devenit Romania. E plina de oameni nerecunoscatori si care nu apreciaza un gest de empatie cu suferinta cuiva. Narnia si Jacob ti-au dat un sfat pe care il intaresc si eu: Daca cineva vrea sa o ajute pe Ioana, poate dona bani in conturile respective. Nu te mai blama ca ai facut atatea si esti tratata atat de nerespectuos, pentru ca nu poti sa-i schimbi pe unii oameni. Din pacate! Eu zic sa inchei licitatia si subiectul. O zi buna si un gand de alinare pentru un suflet deosebit, din Romania asta uratita in care mai exista totusi oameni, dar foarte putini. Cu drag, Elena.

  4. nu stiu ce sa zic cu referire la licitatie, procedeaza cum crezi ca e mai bine, nu trebuie sa dai explicatii nimanui. Daca oamenii te vorbesc de rau si tu stii ca ai inima curata cel mai bine sa lasi lucrurile asa si sa nu te mahnesti, Dumnezeu stie adevarul.

    Căci este mai bine, dacă aşa este voia lui Dumnezeu, să suferiţi pentru că faceţi binele decāt pentru că faceţi răul! (1 Petru 3:17)

  5. well, am citit ambele post-uri (al tau si al anei) si ma intristeaza foarte mult situatia creata, mai ales ca in ‘joc e vorba de o viata, si nu de interese de tot felul …

    eu nu ma pot pronunta hotarat si 100 % pentru ‘da sau nu’, nestiind niciun fel de insight, dar oricum sunt multe semne de intrebare acum, si e pacat, pentru entuziasmul si increderea de inceput … 😦

    cu licitatie sau nu, cel mai bine este sa donam in cont, sa se stranga banii, ioana sa se faca bine.

    iar toate aceste ‘intamplari nefericite sa le uitam, sa nu judecam noi, pentru ca fiecare e raspunzator/ si va raspunde pentru toate actiunile sale.

  6. Am postat un comentariu pe blogul Anei si mi-am spus parerea vis a vis de mocirla in care s-a transformat aceasta poveste si de lipsa de decenta de care a dat dovada publicandu-ti datele pesonale. Are, desigur, optiunea de a nu aproba mesajul meu, dar daca face asta intentionez sa reiau subiectul sub forma de post pe blogul meu. Nu este admisibil ca cineva sa faca niste acuzatii atat de dure si sa incerce sa discrediteze cu atata ura ( nedemna de un crestin, apropos ), fara sa aduca nici-o dovada decat niste conversatii, care, oricat le-a trunchiat, confirma de fapt varianta ta.

    Imi pare foarte rau, sincer, ca in ciuda a tot ce ai facut, ai fost expusa la asa ceva.

  7. Narnia, draga mea,

    Probabil ca asa a trbuit sa fie, eu am facut ce am crezut mai bine,nu o fac pe victima si in acelasi timp nu arunc cu noroi, am relatat ce s-a intamplat cu adevarat, acum fiecare crede ce vrea. Multumesc mult ca-mi esti aproape

  8. Mihai, stiu foarte bine pozitia celor ce s-au implicat in acest gest, dar nu stiu, ar trebui inteleasa si situatia mea, eu nu fac decat sa cer un sfat, nu am inchis nimic deocamdata.

  9. Yafa, poți regndi licitația, o poți modifica, dacă mai doriți să oferiți excursia poate e bine să continui așa, eu cred că e păcat să renunți la un gest frumos mai ales cnd e vorba despre sănătatea unui copil! Discută cu soțul și analizați bine totul, eventual cere acordul mamei Ioanei, ar fi regretabil să se piardă suma la care s-a ajuns la licitație. Oricum, poți regndi licitația după cum decizi cu soțul, puteți oferi și altceva ca alternativă la excursie, voi decideți dacă vă mai implicați sau nu… Nu știu dacă ți folosesc ideile mele dar mi pare rău și mie ca și celorlalți pentru aceste nențelegeri…n general campaniile umanitare sunt destul de delicate- implică multă grijă, dar ceea ce contează cu adevărat la final este sănătatea Ioanei.

  10. Servus Yafa,

    daca e sa caracterizez pe scurt istoria asta as spune: penibil. Azi am citit initial postul Anei desi cu tine am dialogat si m-a suprins in mod neplacut condescendenta si rautatea cuiva care se considera un bun crestin. Apoi n-am inteles acuzatiile pt inchiderea unei licitatii insa gasisem si o explicatie care nu umbrea nicicum gestul tau.

    Este o lipsa crasa de bun simt sa-i bati obrazul cuiva care incearca sa ajute mult peste  »obligatia » unei prietene virtuale (sesizati anomalia?).

    Sa fim sinceri, NU sintem obligati sa ajutam niste straini, o facem pentru ca ne pasa! Suferinta celui de langa noi nu trece neobservata, chiar daca acel cineva e doar un chip ca multe altele. Ca sa fim insa trasi de urechi pt implicare este dincolo de puterea mea de intelegere.

    Te pup, ai grija de tine si incerca sa nu pui la suflet rautatea altora.
    Ei vor trai cu ea si cu frustrarile din care izvoraste.

    Andreea

  11. Oare cati oameni sunt in suferinta , cati nu au posibilitatea sa se trateze de anumite boli , cati dintre romanii care au platit o viata intreaga darile catre sanatate nu au oportunitatea de a se trata in strainatate ???? Va raspund eu , desi toti stim care e situatia adevarata in sistemul sanitar romanesc , foarte multi sunt aceia care mor cu zile …. neavand sansa ca cineva sa afle de situatia in care se afla acestia si nu pot fi ajutati. Poate ca ei , acei necunoscuti suferinzi care nu au fost promovati pe bloguri , siteuri ar fi acceptat acest ajutor , aceasa mana intinsa .
    Elo, nu ai de ce sa te simti vinovata . Ai facut tot ce era omenesc de facut. Trebuie sa ai constiinta impacata , ce a depins de tine ai facut.Ai intins mana unui necunoscut pentru a-l ajuta , aceea persoana ti-a intors spatele…. Nu trebuie sa ai regrete.
    Pot sa spun cu mana pe inima ca Yafa – Elo cum ii spun eu este cu siguranta o persoana care isi ofera ajutorul fara sa urmareasca vreun castig sau alte favoruri. Marturie stau eu .In zilele trecute vorbeam cu ea de problemele de sanatate ale tatalui meu , si ii explicam ca are nevoie de anumite tablete care la noi in Romania sunt foarte scumpe ( 28 comprimate -3700 RON )si instantaneu fara sa o rog s-a oferit sa se intereseze de pretul acestora, si de o modalitate de a le procura mai ieftin pentru a ma ajuta. Deci , dragii mei putem condamna pe cineva cu un suflet atat de mare ???? Eu zic ca nu !!!
    Sa multumim bunului Dumnezeu ca mai exista astfel de oameni . Daca doar 10% din noi ar fi la fel de buni si saritori ca Elo am putea urni muntii din loc.
    Elo , nu merita sa te consumi pentru cineva care in loc sa iti multumeasca ,iti intoarce spatele. Te sfatuiesc sa inchizi licitatia .

    Cu respecte Lia .

  12. Lia, multumesc, sincer nu trebuie sa spui asta e omeneste daca poti sa ajuti sa ajuti, pacat ca astfel de situatii(ca cea cu care ma confrunt azi) ma fac si pe mine sa ma mai inchid in cochilia mea.

Laisser un commentaire

