“Ii zice cum io zice!”

p1020115c.jpg

pui1.jpg

« Gătitu-le-aţi ceva bob fiert, găluşte, turte cu julfă şi vărzare? Gătit, cinstite părinte; poftim de ne blagosloviţi casa şi masa şi poftim de mai şedeţi, să ne şadă peţitorii. Cand auzeam noi de masă, tăbăram pe dansa, ş-apoi, aţine-te, gură! Vorba ceea: De plăcinte rade gura, de vărzare, şi mai tare. « 

Incepand acest post ma intrebam cum o sa va transcriu starea mea de spirit si bucuria de a pregati bucate traditionale. Bucataria romaneasca neaosa pe care multi nu o recunosc, spunand ca nu exista asa ceva, e plina de simplitate si de savoare. Titulatura retetelor se schimba de la o regiune la alta, dar asta nu impiedica sa savuram cu totii parjoalele sau chiftelele, piftia sau racitura, ostropelul sau simplu puiul cu rosii.E adevarat probabil ca influete exista atat balcanice cat si mediteraniene, dar aratati-mi si mie o bucatarie care a ramas pura fara sa fie usor slefuita de cultura gastronomica a popoarelor din jur.

Si gata cu vorbaria ma pun la treaba!

Pui cu sos de rosii

4 pulpe de pui

2 linguri de ulei

1 ceapa

4 catei de usturoi

400g de rosii in bulion

o foaie de dafin

sare, piper,

1l de supa de pui

Prepararea:

Taiam pulpele in doua si dupa ce l-am spalat le asezam intr-un vas cu apa calduta in care am pus foaia de dafin cam 20 de minute. In cele doua linguri de ulei tragem putin ceapa cat se inmoaie, adaugam puiul si lasam sa capete o culoare frumoasa aurie. Varsam deasupra supa de pui si lasam sa fiarba acoperit pana cand zeama ramasa este un sfert sin toata cantitatea de lichid. Pisam usturoiul si il adaugam peste carne, continuam cu rosiile in bulion, saram, piperam si mai lasam sa fiarba cam 10 minute maxim pana s-a format un sos destul de grosut. Servim cu mamaliguta sau alta garnitura ce va place(cartofi, orez, paste).Pofta buna!

anigif6.gif

10 réflexions sur ““Ii zice cum io zice!”

  1. N-am mai mancat un pui facut asa … nici nu-mi amintesc de cand. Nu prea ma incumet din cauza usturoiului, daca al meu nu mananca, nu-mi vine sa mananc nici eu. :)) Iar fara usturoi, parca nu mai are acelasi farmec.
    Te pup yafa, o saptamana frumoasa !

  2. Draga mea, nici la mine cu usturoiul nu-i usor;), nici al meu nu mananca si eu cam sufar dupa ce l-am papat, dar mi se facuse tare dor si am zis odata nu-i bai.
    Te pup si eu si saptamana ta sa fie plina de soare.

  3. Ha, eu n-am nimic cu usturoiul, asa ca aceasta reteta – fara cartofi, orez, paste – este cat se poate de adecvata si o s-o incerc. Poate o feliuta de paine integrala, acolo, sa fie… Yafa, eu am venit in dar cu un premiu pentru tine. Rugamintea este, daca-ti face placere, sa-l ridici de la mine si sa-l oferi cui doresti din blogosfera. O saptamana minunata iti doresc!

Laisser un commentaire

