Dovlecei umpluti

De fiecare data cand privesc imaginile cartilor de bucate, mai ales retetele din Provence cu micutele legume umplute, vinete, rosii, dovlecei, ardei si ma gandesc ca aceste bunatati sunt la indemana oricui, ca sunt o masa echilibrata si ca sunt in general ieftine la porte-monnaie.

Oh! la Provence, unde Mediterana isi usuca apele pe pamanturi bogate, unde bucataria miroase a ierburi aromatice si unde uleiul de masline si usturoiul inlocuiesc multe alte medicamente. Bucuriile mici ale vietii, la fiecare pas imi aduc aminte de Fernandel si de vocea sa de neinlocuit, de Don Camillo si de Omul cu capra. Ador stradutele si mirosul de lavanda, ador zgomotul sudului si caldura pe care oamenii de acolo o emana. In fiecare an m-as intoarce macar cateva zile.

Ingrediente:

500g de carne tocata amestec

8 dovlecei rotunzi medii

1 buchet de ceapa verde

150g de orez cu bobul rotund

2 linguri de ulei de masline

250ml de supa de pui

sare, piper

cimbru

foaie de dafin, piper colorat

500ml de suc de rosii si 1l de apa

Prepararea:

Spalam si golim de interiorul lor dovleceii.  Cu ajutorul unui econom( cutit pentru curat coaja la legume) curatam din loc in loc fiecare dovlecel in parte.

Intr-o tigaie incalzim uleiul si depunem ceapa taiata marunt si orezul, amestecam bine si lasam pana orezul devine transparent. Varsam deasupra supa de pui si acoperim tigaita lasand la foc mic pana lichidul este tot absorbit. Dam la racit, apoi amestecam cu carnea si asezonam dupa gust. Umplem fiecare dovlecel in parte si acoperim cu palariuta sa, asezam intr-un vas ce merge la cuptor, varsam apa amestecata cu sucul de rosii, depunem in vas cimbru, foaia de dafin si piperul. Acoperim cu un capac si dam la cuptorul preincalzit la 200°C  cam 1 ora si jumatate. Inchidem cuptorul si lasam sa se racoreasca cu vasul inauntru.

Serviti  cu painica proaspata. Pofta buna!

14 réflexions sur “Dovlecei umpluti

  1. Yafa, de anul trecut am inceput sa vad si la noi dovlecei din acestia micuti si dolofani. Numai ca nu sunt de un verde inchis ca zuchini, ci deschisi la culoare. O sa fac si eu, de post, pentru ca-mi plac mult. Multumesc pentru aceasta idee si o zi frumoasa iti doresc!

    • Ce buni sunt si cei de post, mie imi plac mult ardeii cu ciupercute si cu morcov, sincer sa stii ca eu ii prefer pe cei deschisi la culoare, mi se par mai fini la gust. Aici nu sunt decat asa. Multumesc mult. Te imbratisez draga mea

  2. Imi plac dovleceii umpluti foarte mult si am notat reteta dar sa stii ca nu prea vad literele albe din mesaj pe fondul gri. La mine fondul e prea deschis si nu vad bine. Poate ca numai eu am problema asta…dar am vrut sa stii.

Laisser un commentaire

