Din poveste….

Printesa din poveste era alba ca zapada cu buzele rosii ca sangele si parul negru ca abanosul, prajitura e doar pudrata cu zahar, umpluta de crema parfumata si servita langa o capsuna aromata.

Dar va asigur ca gustul sau e de basm!

Alba ca zapada

Ingrediente:

2 oua
6 linguri de zahar
1 praf de sare
9 linguri de unt topit
1 pliculet de amoniac
zeama de la jumatate de lamaie
9 linguri de lapte
faina cat cuprinde

Crema:

1 pachet de unt
750ml de lapte
2 pliculete de zahar vanilat
2 lamai ( coaja si zeama)
5-7 linguri de faina
1 praf de sare
200g de zahar

Pregatirea:

Se amesteca untul cu ouale, zaharul, sarea si laptele. Se stinge amoniacul cu zeama de lamaie si se adauga peste amestecul dinainte. Se adauga faina si se formeaza un aluat nelipicios pe care il vom imparti in 4 foi egale. Le coacem la 180°C- 200°C(cuptorul preincalzit) pe dosul tavii, fara ca foile sa se rumeneasca.

Pentru crema adaugam zaharul si sarea in lapte, adaugam usor faina amestecand mereu pana se formeaza o crema ca o budinca. Dam la racorit. Untul moale se amesteca cu zaharul vanilat, coaja de lamaie si zeama. Cand crema de lapte este rece se adauga cate o lingura in amestecul de unt si se bate usurel pana se formeaza o crema fina.

Asamblam prajitura pe o tava , foaie-crema, foaie -crema, terminand cu ultima foaie. Acoperim cu un film alimentar si asezam ceva greu deasupra, o pastram la roc racoros pana a doua zi cand o taiam in parti egale, pudram cu zahar si servim. Pofta buna!

18 réflexions sur “Din poveste….

  1. Draga mea, mi-ai adus aminte de mama… Ea facea prajitura asta, fara insa a o presa. O lasa cateva ore sa actioneze crema si sa se fragezeasca prajitura. Era foarte buna, dar eu sunt destul de comoda si, daca pot, evit sa stau sa coc foile astea pe spatele tavii. Tortul acela pe care l-am facut, a trebuit sa fac un efort de vointa sa coc toate foile alea. Numai ca, fiului meu ii place prajitura asta foarte mult si i-o fac din cand in cand. Data viitoare voi face dupa reteta ta, care este un pic diferita de a mamei mele. Felicitari!

    • Elena draga mea, de ce crezi ca o presez putin, ca nu este niciodata rabdarea necesara timpului de asteptare.

      Ma bucur ca-ti place si daca nu indraznesc prea mult poate imi dai si reteta pe care o ai, mama mea avea alta reteta pe care tot o caut si nu-i dau de veste.
      Te imbratisez si multumesc mult

  2. Doamne cat de bine poate sa arate.Imi place si mie foarte tare prajitura ta, si am sa incerc si varianta ta.
    te pup si-ti doresc o seara cat mai frumoasa.

  3. O ce minunata este!
    O făceam si eu cu ani in urma,cred ca o numeam  » lămâiță  » acum nici nu cred ca mai am rețetă dar am s-o fac mai incolo si am sa revin sa iau rețeta!
    Felicitării si mulțumesc pentru idee!
    Am sa trec noul tau b;og in listutele mele văzute si nevăzute !

Laisser un commentaire

