Parfum de insule…

Marea dragoste

Oare cum e acolo? Oare cum e acolo departe, departe de cer, de linia orizontului si de nori? Oare cum se scalda apele calde ale constiintei umane? Oare cum e insula pacii? a linistei sufletesti si a gandului ca e mai bine?

M-am trezit zilele astea intr-o veste ca ploaia de noroi nu se indeparteaza de la fiinta umana nici atunci cand trecem dincolo, am deschis ochii catre o realitate pe care o stiam, dar nu mi-o doream. Oamenii sunt atat de ciudati, atat de avizi de ceea ce se intampla celorlalti, altora decat lor, specia umana e cea care face si desface , e cea care e in stare sa aiba un capital de distrugere si de durere mai puternic decat oricare alta specie. Fara teama, citeam undeva ca nu trebuie sa avem teama, pai necazul este ca nu avem, nu mai avem teama de nimic, nici de noi insine, caci singura frica care ma tine in viata mai este probabil aceea de ce se gaseste in fiecare din noi, de partea obscura a fiintei. Ce usoara aparare aceasta figura a critica si apoi a se vaita, ce usor ne prosternam in gandul sa avem frica de puterea suprema , dar fara sa ne gandim o secunda ca poate cauza unor evenimente suntem chiar noi. De cate ori ne-am oprit din drum in fata unui cunoscut sa-l intrebam fara nici un interes altul decat : Buna ziua omule, cum iti este? Esti bine?, mai simplu e sa spunem  » Vai chiar asa?  » si sa incepem sa depunem concluzii cateodata fara nici un fundament, fara nici un drept!

Eu, as pleca pe o insula pustie macar acolo as sti ca singuratatea are un scop! Acolo as gasi probabil ananas, vanilie, un pic de nuca de cocos si aromele astea probabil ca mi-ar face macar pentru o secunda viata mai frumoasa.

Parfum de insule

Ingrediente:

4oua

65ml de ulei

7linguri de zahar

100ml de apa

1 pastaie de vanilie

1 praf de sare

200g de ananas( eu am folosit rondele scurse din compot)

4 linguri de zahar

1 esenta de rom

70g de maizena

3 linguri de nuca de cocos

180g de faina

1 praf de copt

4 albusuri

1lingura de zahar tos

5 linguri de zahar pudra

Prepararea:

Batem ouale spuma cu praful de sare si cele 7 linguri de zahar, adaugam interiorul pastaii de vanilie ( ras cu ajutorul unui cutit) , esenta de rom si treptat uleiul si apa.

Amestecam maizena cu faina, nuca de cocos si praful de copt. Incorporam in spuma de la oua. Atentie la amestec, face un pic cocoloase, amestecati bine .

Varsam totul intr-o tava tapetata cu hartie si coacem la 180°C , incercam cu scobitorea.

Taiam ananasul in bucatele foarte mici, adaugam cele 4 linguri de zahar si punem la foc potrivit pana devine confiat, prins ca intr-un sirop scurt. Lasam sa se racoreasca putin si asezam peste prajitura coapta.

Batem albusele cu un praf de sare si o lingura de zahar tos, cand formeaza spuma alba adaugam zaharul pudra si lasam pana devine o masa lucioasa asemanatoare a celei de bezele. Asezem peste ananas si dam la cuptor pentru 15-20 de minute la 150°C, cat sa prinda putina culoare.

Retragem prajitura din cuptor si o asezam sa se racoreasca pe un grilaj. Taiam dupa ce s-a racit si servim. Pofta buna!

8 réflexions sur “Parfum de insule…

  1. Yafa, ce de ganduri te-au insotit in aceste zile! Fiinta umana este complexa, dar si eu am senzatia in aceste zile pe care le traim, ca ceva s-a schimbat si nu as putea sa spun cu mana pe inima ca in bine. Dar prajitura mai ogoieste din febra gandurilor. Eu vin in dar cu doua premii dragalase, numai bune de descretit fruntea. O seara placuta!

  2. Bine te-am gasit si multumesc pentru vizita! Prajitura arata foarte feinä. Am si eu una asemanatoare pe care am botezat-o Roua de mere pe bezea-fiind cu mere si pentru picaturile e pe bezea, care se vad si la tine. « transpira » fructele…Am sa te vizitez mai des, acum te bag in blogroll si link ca sa nu te caut mult… O seara placuta! Salutari din Hamburg, Cami

  3. Iubita,

    Ma iei si pe mine in vacanta, pe insula ta….ce nu va mai fi atit de pustie? 😉
    Mesajele pe care le-ai trimis le-am citit ieri seara…acum sintem in Ljubljana, la un Summer School. Cind se va culca nazdravanul, iti voi scrie…

    Te pup.

Laisser un commentaire

