Dulcegarii

A mai trecut o sarbatoare, asteptam altele, a mai trecut un an, asteptam altul, au mai trecut zilele calduroase asteptam iarna si au mai trecut o multime de ganduri pe drumul sperantelor mele.

Am ramas parca aceeasi si parca m-am schimbat, am pierdut ceva din mine si parca am gasit altceva, un alt curaj, o alta dorinta!

Imi aduc cu mare drag de o umorista care spunea:

 » Exista persoane care atunci cand te intalnesc, cu gandul ca iti fac un compliment  iti spun:

Vai, de cand te stiu  nu esti schimbata deloc!

Nu m-am schimbat deloc, 15 ani de casatorie, 20 de ani de regim, 50 pshichoterapii, o munca interioara enorma si nu m-am schimbat? »

Asa am patit si eu….Dar pe undeva, am ramas aceeasi gurmanda de dulcegarii!

Stelute cu rom


Ingrediente:

4 oua

240g de faina

40g de unt

4 linguri de lapte

1 praf de sare

120g de zahar pudra

6g de praf de copt

Sirop:

200g de zahar

6 linguri de rom

4 linguri de apa

Decor:

200ml de frisca

fructe pentru decor

Prepararea:

Batem ouale cu praful de sare si zaharul pana se albesc. Topim untul si il amestecam cu laptele in compozitia de oua. Incorporam faina amestecata cu praful de copt si varsam compozitia rezultata in forme unse cu unt sau de silicon. Coacem la cuptorul preincalzit la 180°C.

Pregatim siropul pe foc pana cand se ingroasa putin si zaharul este tot dizolvat.

Scoatem prajiturelele din forme pe un grilaj si le lasam sa se racoreasca putin, cu ajutorul unui cutit ascutit facem o scobitura in mijlocul fiecarei stelute si o umplem cu siropul de rom. Imbibam cu siropul ramas restul prajiturii.

Batem frisca si asezam in scobitura, decoram cu fructe.

Pofta buna!

6 réflexions sur “Dulcegarii

  1. yafa draga mea,n-am avut cunostinta de sarbatoarea care tocmai a trecut pentru voi.am gasit denumirea la furnicuta pe blog,am gugalit si am aflat.te rog sa- mi ierti ignoranta.asa ca iti doresc LA MUUULTI ANI!!!!SI FARA DEPRESII !!!

  2. La multi ani draguta Yafa.
    Asta cu complimentele ii faina. Sa vezi ce bine ma simteam cand, dupa ce in urma tratamentelor pt. bb, am pus kile bune pe mine, rudele de la tara se simteau foarte bine sa-mi spuna  » da ce faina si grasa te-ai facut « . Iti spun eu, e cel mai  » placut  » compliment.
    Te pup si-ti doresc o duminica frumoasa.

    • Micule drag multumesc mult, te cred cu complimentul, n-am mai continuat ce a spus tipa apoi dar pentru tine o traduc » cateodata iti vine sa spui, nici voi nu v-ati schimbat , sunteti tot la fel de prosti! », te pupicesc si o saptamana frumoasa.

Laisser un commentaire

