Ce-am mai gatit…

Ce-am mai gatit …si nu v-am povestit!

Chorba cu flageloti

Flagelotii sunt fasolea uscata culeasa cat inca nu este ajunsa la maturitate si are culoare verde.

In bucataria franceza se folosesc destul de des. De ce chorba si nu simplu ciorba, pentru ca reteta este de influenta orientala.

Ingrediente:

200g de flageloti

1 praz

2 morcovi

1 dovlecel

1/2 ardei rosu

3 cartofi

100g de rosii in bulion

1/2 lingurita de harissa

1/2 lingurita de scortisoara

1/4 lingurita de ghimbir

1/4 lingurita de sofran sau cateva filamente

1 lingurita de paprica dulce

sare, piper

2-3 firicele de cimbru

1-1,2l de apa

2 linguri de ulei de masline

Prepararea:

Spalam in mai multe ape flagelotii, apoi ii lasam la inmuiat in apa calduta cateva ore. Ii fierbem in apa cu sare pana cand sunt moi.

Curatam, spalam si taiam marunt legumele. Intr-o olita punem uleiul de masline si legumele si le dam pe foc pana cand se inmoaie.

Adaugam condimentele in afara cimbrului si varsam deasupra apa. Lasam pe foc pana cand legumele sunt fierte.

Amestecam cu fasolea fiarta, completam cu rosiile in bulion si asteptam sa mai dea un clocot, doua. Verificam asezonarea, depunem in chorba cimbrul si acoperim.

Servim fierbinte cu paine neagra sau integrala.

Pofta buna!

Dovlecei cu gorgonzola

Nu mai facusem de cel putin 10 ani si pofta mi-a dat tarcoale, mai ales ca Pansy m-a innebunit cu toate felurile de a trata faimoasa branza

Ingrediente:

4-6 dovlecei

300-350g de gorgonzola

200ml de smantana lichida

paprica, sare, piper

unt

Prepararea:

Spalam si curatam dovleceii din loc in loc, taiam capetele.
Taiam rondele si fierbem in apa cu sare, cand lichidul este evaporat punem o nuca de unt, asezonam si amestecam usor. Legumele trebuie sa fie fierte dar nu moi.

Topim intr-o craticioara gorgonzola cu smantana lichida, condimentam cu paprica si verificam asezonarea dupa gust, depinde ce fel de gorgonzola am ales dulce sau picanta.

Varsam sosul peste dovlecei si servim ca garnitura, sau doar cu orez, sau mai simplu doar cu paine neagra.

Pofta buna!

Cartofi cu mustar

Vazusem de mult pe blogul Inei, careia de altfel ii multumesc pentru inspiratie si mi-am propus sa-i incerc, dar bineinteles ca trebuie sa-mi bag nasul si am modificat reteta dupa placerea mea.

Ingrediente:

2 linguri de mustar dulce(gen La Familia albastru inchis)

2 linguri de mustar normal

2-3 linguri de boabe de mustar

sare, piper

1 lingura de otet

800g de cartofi

Prepararea:

Curatam si spalam cartofii. Ii taiam in cuburi.

Amestecam mustarul, otetul, boabele de mustar si asezonam.

Incorporam in sosul rezultat cartofii si ii depunem apoi pe o tava unsa cu putin ulei.

Dam la cuptorul preincins la 200°C. Lasam sa se rumeneasca.

Servim ca garnitura.

Pofta buna!

15 réflexions sur “Ce-am mai gatit…

    • Irina, ma bucur sa te vad, da, am tot cautat numele lor si in Franta si in Elvetia, dar in romaneste parca nu merge fasole pe jumatate uscata?! si mie imi plac, se fierb mai usor si sunt mai tandri. O saptamana frumoasa, pupicei

  1. La multi multi, ani fericiti, sanatosi si plini de bucurii nazdravanului tau, care e un dragut.Iar tu o frumoasa.
    Tortul arata senzational si imi inchipui ce gust divin are.
    O seara faina sa ai.

Laisser un commentaire

