Millésime

Millésime

5 ani!

Il privesc si imi vine sa-l strang in brate, imi zambeste si sufletul meu inseninat de ochisorii lui mari se deschide ca o floare. O bucurie ce tine de un moment, de o clipa, caci timpul asta nestatornic parca mi-a sters gandurile si m-a facut sa uit cat de mic era!…

Astazi merge la scoala, in primul an, astazi imi povesteste cum invatatoarea il mangaie si cum il cearta, maine o sa-mi spuna ca si-a gasit un drum in viata, de poimaine incolo va deveni dragul cuiva si asa timpul ma va face sa pierd si mai mult ….cat de mic mai era!

Puiul meu are azi 5 ani!

Ingrediente:

Blat mac si lamaie

40g de mac

100ml de lapte

100g de faina

30g de maizena

4 oua

120g de zahar

coaja de la jumatate de lamaie

8g de praf de copt

1 praf de sare

Sirop de lamaie

200g de zahar

zeama de la doua lamai(~50-70ml)

230ml de apa

coaja de la 1/4 de lamaie

Mousse lamaie

500ml de smantana pentru frisca

2 praf intaritor

150ml de sirop de lamaie

4 foi de gelatina

50g de zahar

Mousse ciocolata

500ml de smantana pentru frisca

40g de zahar

2 foi de gelatina

1 praf intaritor

120g de pudra de ciocolata( inlocuiti cu crema de cioco de la Dr. Oetker daca nu aveti pudra de cioco)

50ml de lapte

Crema de unt

3 albusuri

1 praf de sare

170g de zahar

220g de unt

zeama de la o lamaie mare

400g de pasta de zahar sau martipan

decor

Prepararea:

Blat

Punem pentru 2 ore macul in lapte.

Batem albusurile cu zaharul si praful de sare teapan. Adaugam pe rand cate un galbenus, amestecam faina cu maizena si praful de copt si le incorporam in spuma de oua cu atentie.

Strecuram macul, sa nu mai aibe lichid si il incorporam in amestecul de mai sus.

Varsam compozitia intr-o tava de tort unsa cu unt si tapetata cu faina si coacem la cuptorul preincins la 180°C. Verificam cu scobitoarea.

Mousse de ciocolata

Foile de gelatina se pun intr-un vas cu apa rece la inmuiat.

Varsam smantana in vasul mixerului pastrand 50 de ml pe care ii incalzim. Peste smantana din bol, adaugam praful de copt , zaharul si pudra de cioco. Punem robotul in functie, retragem foile de gelatina, le scurgem bine si le amestecam in smantana calduta pana se dizolva. Adaugam la smantana laptele si varsam totul peste frisca din robot , amestecand mereu.

Mousse de lamaie

Foile de gelatina se inmoaie intr-un vas cu apa rece.

Varsam smantana in vasul mixerului,  adaugam zaharul si praful intaritor. Incepem sa mixam. Scurgem foile de gelatina si le dizolvam in siropul de lamaie caldut, varsam in cuva mixerului cate putin in timp ce acesta bate frisca.

Siropul de lamaie

Amestecam toate ingredientele intr-o olita si punem pe foc pana cand tot zaharul este dizolvat si siropul a scazut un pic. Pastram din el 150ml pe care ii vom folosi la mousse-ul de lamaie , iar cu restul insiropam blatul de tort taiat in 3.

Crema de unt

Pregatim un sirop din zahar, zeama de lamaie si apa firbandu-l pana la temperatura de 117°C. Cand termometrul ajunge la 98°C incepem sa batem ouale cu sarea pana se prind in telul mixerului. Cand siropul a ajuns la temperatura dorita, varsam usor cate putin sirop in baza de albus, continuand sa amestecam cu o viteza medie. Cand tot siropul este varsat, ridicam viteza mixerului la maxim pana cand vasul robotului este racorit.

Taiam untul in cubulete mici si le adaugam pe rand bezelei formate,mai intai cu o viteza medie, la final ridicand viteza pentru a forma o crema lucioasa si pufoasa.

Asamblarea

Pe un platou asezam un cerc de tort si depunem la baza prima parte din blat. Insiropam si asezam mousse-ul de cioco, asezam a doua parte de blat, insiropam, asezam mousse-ul de lamaie si acoperim cu a treia parte din blat. Dam la frigider pentru cel putin 4 ore.

Dupa acest timp scoatem cercul din jurul tortului si asezam crema de unt incercand sa formam un strat uniform.

Acoperim cu pasta de zahar sau martipan si decoram dupa placere. La mine anul asta inspiratia  si-a luat la revedere caci ora era cam inaintata.

Dam la frigider o noapte si servim.

Pofta buna!

32 réflexions sur “Millésime

  1. Sa va traiasca puiul fericit pana la adancile lui batraneti. 🙂

    Tortul are numele perfect asortat cu imaginea 🙂 Se vede ca-i pufos, cred ca nici nu-ti dai seama cand ai mancat o felie … se topeste in gura ca un nor sub razele soarelui.
    (plina de metafore Andreea la ora asta :)) )
    te pup. O saptamana minunata s-aveti.

  2. la multi ani scumpului tau,sa-i fie viata plina de noroc si fericire,spre a ta implinire!:))
    undeva ,la sfirsitul toamnei si noi vom avea 5 ani…si chiar am uitat ce mic era…dar sufletul imi freamata pentru el mai abitir ca atunci!

  3. Ma alatur Silviei….am stat si eu cu nodul in git pina m-am mai linistit si am outut sa scriu…copiii nostri – atit de puternici sintem, datorita lor, si totodata atit de vulnerabili… Va imbratisez!

    • Kata, imi era dor de tine! Multumesc mult, tare mare dreptate ai, cel mai important lucru e sanatatea si apoi poate norocul pe care eu nu il pot da, caci restul toate in viata se fac. Pupicei si o saptamana frumoasa in continuare

  4. yafa draga mea,sa-ti traiasca baiatul,sa fie sanatos,norocos sa fiti si voi sanatosi si sa va bucurati de el !tare mai e dragalas. strange-l in brate si pupa-l cat mai poti,ca tare repede trec anii astia.!m-am emotionat amintindu-mi de baiatul meu la varsta baietelului tau.acum rar se lasa strans in brate si pupat.De aia zic,profita cat mai poti!
    Nu mi-ai spus cum il cheama,as vrea sa stiu.Ziua lui am retinut-o acum.Imbratiseaza-l si din partea mea.

  5. La multi ani! sa creasca mare, sanatos,pasii sa-i fie presarati cu noroc,dragoste si intelepciune!
    va pup draga mea si va imbratisez cu drag!
    sunteti doi frumosi, ochisorii lui ca doua boabe de cafea si nasucul in vant mi-au inseninat ziua.
    LA MULTI ANI!

  6. La multi multi, ani fericiti, sanatosi si plini de bucurii nazdravanului tau, care e un dragut.Iar tu o frumoasa.
    Tortul arata senzational si imi inchipui ce gust divin are.
    O seara faina sa ai.

    • Micule, te rog sa nu te superi ca am transferat comentariul aici, scrisesei la « Ce am mai gatit ».

      Multumesc din suflet pentru urari, esti o dulcica ca mai mereu de altfel, te servim cu drag cu o feliuta de tort. Puuuup

Laisser un commentaire

