Timpul mort….

Iata-ma acasa, cu chiu cu vai, cu ganduri, cu sperante prabusite putin in albul zapezii romanesti, cu fericire si cu mai multa putere din brate intinse stralucind la lumina felinarelor in zapada elvetiana.

A trecut atata vreme de cand bloguletul meu a parut dat uitarii, a trecut doar timpul unor necazuri, probleme, a venit vremea cand sarbatorile iernii bat la usa si cand totul imi pare atat de nesemnificativ pe langa bucuria asta.

Nu am uitat pe nimeni insa sunt momente in viata cand din pacate fac un gol in jurul meu, asa ca va rog din suflet dragele mele prietene toate cele care v-ati gandit la mine, sa-mi iertati tacerile. Va multumesc mult pentru ca nu m-ati uitat.

A trecut Hanouka si vine Craciunul, ca sa ma pierd in explicatii si intr-un monolog mai mult tacut decat cu chef de paravrageala, hai sa trecem la reteta de azi!

Gogosele de Hanouka


Ingrediente

2 oua

500g de faina

100g de zahar

1 praf de sare

8g de praf de copt

50ml de rom

150ml de apa

coaja de la jumatate de lamaie

coaja de la jumatate de portocala

interiorul de la o pastaie de vanilie

60g de unt (margarina)

Siropul

250g de zahar

300ml de apa

arome dupa plac( apa de flori de portocal, rom, vanilie)

nuci  sau fistic sfaramat

 

Prepararea

Se amesteca sarea cu zaharul, praful de copt si faina. Batem ouale cu o furculita ca pentru omleta, adaugam aromele, romul si apa. Varsam totul peste amestecul de faina si framantam un aluat usor lipicios. Adaugam untul moale si framantam. Dam la frigider cateva ore.

Incingem uleiul si formam cu mainile umede gogosele. Aruncam in uleiul incins pana se rumenesc frumos.

Separat pregatim siropul din apa si zahar si arome. Lasam sa fiarba pana ce este grosut. Dam deoparte si asteptam sa se racoreasca.

Trecem prin sirop gogoselele si presaram deasupra nuca sau fistic sfaramat.

Pofta buna!

 

22 réflexions sur “Timpul mort….

  1. tare tentante gogosele,pap si eu urma uneia,sa uit ca ai fost suparata si necajita!
    sa ai sarbatori ultra-mega-super-mirobolant :)de frumoase,ca tine!:)pupam toata lumea din casa ta,cu drag!

  2. ASEARA MAI SURPRINS (EXTREM DE PLACUT EVIDENT )asa de tare ca am uitat sa-ti spun s-o pupi dulce pe mama ta si pe pitici din partea mea.mama ta poate sa fie mandra ca are asa o fata frumoasa si desteapta si nu asa de devreme acasa ! noi asteptam maine zapada aia !

  3. yafa iti doresc in primul rand sarbatori pline de sanatate,fericire in suflet,si tot ce doresti sa ti se indeplineasca,cu totii sa fim mai bogati in bunatate,si in al doilea rand gogosile imi fac asa tare cu ochiul ca am le incerc( si eu am timp mai putin sa intru pe aici pe net,valurile vietii ne poarta prin diferite « porturi »)sa ne rugam la Domnul sa fim sanatosi ca am ajuns la concluzia ca cea mai importanta in viata e SANATATEA si fara ea nu insemnam nimic,dar chiar nimic ,nimic….

    • Yaya scumpa, ce surpriza, ma bucur tare mult sa te vad, tare mare dreptate ai, m-am gandit si eu la tine zilele astea. Poate telepatia a functionat. Va doresc ce este mai bun , mai frumos si mai dorit de voi pentru aceste sarbatori, sa aveti un an nou minunat si multa, multa sanatate. Te imbratisez cu mult drag

  4. Frumusica,

    Mi-e o pofta nebuna de cheese fondue, asa cum ai facut tu cind ne-ai vizitat!!! Poate vei putea pune o reteta sau, si mai bine, veniti sa mincam impreuna.

    Va imbratisma cu mult drag.
    Diana & Co

Laisser un commentaire

