Ninge, ninge…

Sarbatori Fericite!

« Ninge, ninge

Fulgi de zapada

Pe casa, pe strada,

Ce bine e iarna la noi »

 

« Saniuta fuge,

Nimeni n-o ajunge

Are dor de duca

Parca-i o naluca »

Zapada asta ma aduce in lumea copilariei si ma simt atat de bine printre nametii astia, ca uit ca afara temperaturile se arata in minus.

Mi-era dor de iarna, de jocurile ei, de ski, de patinaj, de saniuta, mi-era dor de obrajii aceia rosii ca focul si de ochii stralucind in bucuria fiecarei alunecari pe partie. Ma gandesc ca undeva in Copou era o strada pe care o transformam in adevarata pista de sanie, imi aduc aminte cu drag de cele 5 minute pe care le prelungeam la nesfarsit caci nu mai reuseam sa ne saturam de a urca si a cobora si la fiecare strigare de parinte raspundeam: « Da, imediat….inca 5 minute, te roggggggg! ».

Apoi era dambul de la blocul II pe care unii mai mari si cu mai multa putere de convingere il preschimbasera in partie de ski.

Asa ma regasesc in fiecare zambet si in fiecare bulgare pe care Yanis si Fabio il vor lansa in zapada asta, in zapada care de multa vreme e si a mea, care imi apartine  intr-un fel, in linistea asta grea, prea grea cateodata.

Anul acesta mi-am dat seama ca fara sa vreau  nimic insa din lumea amintirilor mele nu se mai construieste la fel, fara colinde, fara zapada si cu din ce in ce mai putina  caldura omeneasca.

Cu durere in suflet am decretat ca iarna romaneasca nu imi mai apartine!

Buturuga inzapezita


Ingrediente

4 0ua

3 linguri de apa calda

120g de zahar

90g de faina

30g de maizena(epifin)

300g de zmeura congelata

150g de zahar

cateva foi de menta

100g de ciocolata alba

80ml de smantana lichida

400ml de smantana lichida

4 linguri de zahar pudra amestecat cu pudra de vanilie

 

Prepararea

Batem ouale cu zaharul si un praf de sare si apa calduta pana se formeaza  o spuma alba. Amestecam cat se poate de omogen faina cu epifin si incorporam totul in spuma de oua.

Varsam totul pe o tava intinsa cu hartie de copt si coacem la cuptorul incins la 180°C timp de 10-12 minute.

Cand scoatem din cuptor acoperim tava cu un prosop curat si un pic umed. Dupa cateva momente rulam blatul.

Intr-o tigaita asezam zmeura si zaharul. Punem pe foc pana cand zaharul este tot topit si zmeura decongelata, Cu ajutorul unui mixer plonjor transformam masa in sos, trecem rezultatul printr-o sita mica, ca sa ne debarasam de samburi.

Imbibam biscuitele ruladei cu sosul de zmeura din care vom pastra cateva linguri pentru servit.

Incalzim cei 80ml de smantana si ii varsam peste ciocolata, tot cu mixerul plonjor mixam pana avem un rezultat cremos, dam la frigider cam 30 de minute.

Batem frisca. O treime din frisca o amestecam cu crema de ciocolata bine racita si umplem rulada, asezam pe mijlocul ei fructe de zmeura proaspete daca avem.

Rulam bine si decoram totul cu restul de frisca dupa placere, zmeura proaspata si menta. Dam la frigider cel putin 4 ore. Servim.

Pofta buna!

2 réflexions sur “Ninge, ninge…

  1. Frumoase amintiri!!! Era frumos cand eram noi copii..parca acum nu mai e asa. Copii astia din ziua de azi parca nu mai au cand sa se joace.
    Iti doresc un an fericit, plin de realizari si de succese.
    Te imbratisez cu drag.

    • Bianca draga mea, multumesc mult, si eu iti doresc toate cele bune, toate dorintele sa va fie implinite si anul ce vine sa fie mai bogat, mai frumos, mai….si mai…asa cum va doriti voi sa fie. Pupicei

Laisser un commentaire

