Chef de orez

Cum gatesc tare putin in ultima perioada, iata-ma si foarte rar in jurnalul meu de bord. Ba una, ba alta ma indeparteaza de aceasta placere a mea…bucatareala.

Un concurs pe un site culinar mi-a dat cheful de orez. Nu mai gatisem de mult aceasta reteta si chiar imi era dor.

Orez marocan cu stafide si migdale.


Ingrediente

40g de smen*
250g de orez cu bobul lung
1 ceapa marunta
70g de migdale curatate de coaja si taiate in bastonase
50g de stafide
sofran
sare
550ml de supa de pasare(preferati gaina de tara sau daca nu aveti inlocuiti cu un cub)

*smen- sau unt clarificat este untul fara impuritati, untul topit la o temperatura ridicata si curatat de toate elementele solide de la suprafata sau decantate, in special cazeina. Astfel untul este mai sanatos pentru gatit. In bucataria orientala smenul se foloseste foarte des la prajire.

Deobicei resturile solide sunt aruncate , doar in nordul Indiei se lasa la solidificat si se mananca cu paine o adevarata gurmandiza se pare.

Prepararea

Curatam si spalam ceapa, o taiam maruntel.
Incalzim smenul si adaugam ceapa, cand devine translucida, adaugam migdalele, amestecam bine pe foc si continuam cu orezul, amestecam mereu ca ingredientele sa se coloreze putin dar sa nu se prinda.

Adaugam stafidele, sofranul, saram si varsam deasupra supa de pui. Acoperim vasul si dam la foc mic, lasam sa se evaporeze lichidul fara sa amestecam in olita. Dam de pe foc si lasam acoperit inca 10 minute.

Orezul este gata, bobul nu se lipeste dar este bine fiert, putem amesteca in vas.

Servim deobicei alaturi de carne( pui, miel, vita)

Pofta buna!

8 réflexions sur “Chef de orez

  1. Ce buna propunerea asta! Eu o sa fac folosind ulei si fara garnitura de carnita alaturi… ca nu e voie. Am reluat dieta strict si am ajuns cu brio in a opta zi din 90. Deci, nu calc in strachini, ca am timp dupa. O saptamana frumoasa, draga mea!

Laisser un commentaire

