Iernile copilariei

Raman pe aceeasi linie a orezului.

De mult imi doream sa va prezint reteta asta, e una de suflet din caietul bunicii, e una care mi-a alintat copilaria si care mi-a indulcit iernile. Mirosul orezului cu lapte fiert si al portocalelor care se impleteau asa de frumos.

Ningea, asa cum ninge de multe ori si aici cu fulgi mari si jucausi. Strazile se transformau in partii si la Super Copou lumea se aseza la cozile comunismului.

Cozi in care oamenii doriti de lucrusoare bune, cu toate ca se ghionteau si suparau cateodata, parca erau mai umani ca azi, mai calzi si mai modesti, cu mai putine fite si aere de rautate. Si dupa ce stateau ore in sir in frig, ieseau invingatori cu cate 1-2kg de portocale frumoase mirosind a iarna.

Nu mi-e dor de portocale caci le gasim la tot pasul, nu mi-e dor de comunism caci ai mei l-au urat, detestat si pierdut mult din cauza lui, nu mi-e dor de iarna cu fulgi caci e prezenta inca, mi-e dor de un amestec de omenie cu miros de citrice si de desert aromat cu bucuriile simple ale unei ierni copilaresti.

Portocale umplute

Ingrediente

3 portocale medii coapte si dulci

110g de orez

400ml de lapte

2 galbenusuri

80g de zahar pudra

50g de zahar tos

vanilie, coaja de portocala

1 praf de sare

frisca din 250ml de smantana +1lingura rasa de zahar vanilat

1+1/2 foi de gelatina

Prepararea

Spalam portocalele si le taiam la jumatate. Scoatem sucul cu pulpa, cam 150 ml. Pastram jumatatile de portocala.

Orezul il spalam si il fierbem in lapte, in care am pus praful de sare , coaja de portocala rasa, vanilia si 50g de zahar tos. Dupa ce este perfect fiert il lasam la racorit.

Inmuiem gelatina in apa rece.

Intr-un vas amestecam galbenusurile cu zaharul pudra si zeama de la portocale, punem la foc mic si amestecam pana ce se ingroasa.  Dam deoparte cand s-a racorit putin incorporam gelatina.

Punem orezul racit intr-un blender si mixam pana cand se transforma intr-o crema. Amestecam cu crema de ou si portocala.

Umplem jumatatile de portocala si dam la frigider( se poate si la congelator-daca servim vara). Inainte de a servi batem frisca si ornam. Din alta portocala scoatem supremele si finisam decorul.

Servim.

Pofta buna!

 

18 réflexions sur “Iernile copilariei

    • Pansy draga, cam la 400km de tine, insa sunt prinsa pana peste cap, ma tot tin sa te sun , nu stiu ce fac ca nu mai ajung. Am sa reusesc eu pana la urma. Puuuup

    • Multumesc mult pt premii Pansy draga mea, acum am un pic de ragaz si am sa iau cu drag premiile, avand in vedere ca nu am timp sa postez nimic, daca mai dureaza sa le afisez sa nu te superi te rog. Puuuup

  1. Exact acelasi lucru il simt si eu in legatura cu anii aceeia.Pacat ca nu s-a putut pastra ce a fost fain de atunci si ce e bun de acuma.
    Te pup cu drag si va doresc duminica placuta.

Laisser un commentaire

