Primavara, primavara

Primavara, primavara, ai venit pe ulicioara,

Si-mi umpli campiile, s-apar papadiile….

Primavara draga mea, am vazut un fulg de nea,

Ieri langa adresa mea

Ba ca-i ploaie, ba ca-i vant cu copaci iar la pamant

De-am ajuns a ma-ntreba….Unde-i primavara mea?!

 

Spatzli cu urzici

Ingrediente

2 oua

10 linguri de apa

1 lingurita rara de sare

10 linguri cu varf de faina

~2g de urzici( aproxim. o legatura mare)

Prepararea

Cu ajutorul unui mixer plonjor amestecam omogen urzicile strivite cu ouale si apa. Se varsa aceasta compozitie peste faina amestecata cu sarea si se amesteca repede, fara sa se formeze cocoloase.

 Punem apa cu sare intr-o oala maricica la fiert si cand da in clocot formam spatzli cu ajutorul de doua linguri si ii aruncam in apa. Se ia cu prima lingura din pasta de spatzli iar cu a doua inmuiata prealabil in apa rece se ia cate putina pasta , ca si cum am taia.

Pastele sunt fierte cand se ridica la suprafata apei. Se scot se lasa la racorit, dupa care se servesc trecute prin unt cald cu usturoi si parmezan sau ca garnitura la peste sau carne de pasare.

Pofta buna!

 

Pesto de urzici

Ingrediente

o mana de urzici proaspete

2 catei de usturoi

5-6 linguri de ulei de masline

3 linguri de pudra de migdale

3-4 linguri de parmezan

Prepararea

In bolul unui mixer se aseaza toate ingredientele  si se mixeaza omogen.

Se serveste imediat cu paste calde sau ca aperitiv cu paine prajita sau paine cu ceriale si rosii.

Pofta buna!

 

Spanac cu smantana 

Poate fi servit ca fel principal cu painica proaspata, dar si ca garnitura.

Ingrediente

1kg de spanac proaspat

1 ceapa potrivita

5-6 catei de usturoi

40g de unt

120ml de smantana lichida

sare, piper

vegeta(facultativ)

Prepararea

Spalam spanacul foarte bine, in mai multe ape si frunza cu frunza.
20g de unt le asezam intr-o tigaita si adaugam ceapa taiata marunt, cand este transparenta adaugam spanacul si amestecam , lasam pana cand se scade foarte bine, adaugam 4 catei de usturoi si lasam pe foc pana cand lichidul scos de spanac este evaporat.

Punem deasupra restul de unt si amestecam bine, saram, piperam( putem adauga putina vegeta- de preferinta facuta in casa).

Varsam deasupra smantana si mai lasam cateva clipe pe foc repede amestecand.
Inainte de a servi tocam marunt usturoiul ramas si il punem peste spanac.

Pofta buna!

 

11 réflexions sur “Primavara, primavara

  1. ce de minunatii primavaratice ai facut tu aici ! marturisesc ca urzicile nu sunt prietenele mele,dar arata grozav la tine in farfurie ,ca sa nu mai spun de spanac.banuiesc ca nu mai esti la 400 de km. si rau imi pare.intretimp am avut o intalnire cu minunata blueeyes,japonizata noastra romanca. mi-ar fi placut sa fii si tu pe aici.

    • Multumesc mult Pansy draga mea, sincer sa-ti marturisesc eu le-am cam dus dorul si uite ca intr-adevar am fost alintata. Ma bucur ca te imbie si poate mai stii iti schimbi ideile 😉 despre ele. Te pupic

  2. auzi,da’am uitat sa va spun ca am menta verde in curte,numa’buna pentru mojito!i-am spus adineauri si elenei,desi ea e acum iarasi cu ceaiurile si dieta.poate inventam un ceai mojito,pentru ea.desi nici de vodca fara alcool n-am auzit deci nici de rom.hi,hi…adica rad singura. comentariul asta l-am facut la naina.ce zici te bagi ?

  3. ai niste idei de nota 10 …esti buna la creat retete noi si super interesante. imi pare rau ca nu te-ai bagat si tu cu spirala de spaghete,imi place o concurenta pe cinste.

  4. Buna Elo!!! Mi-ai zis de blog si iata-ma si pe mine pe aici admirandu-ti atat talentul la gatit cat si la scris. Frumoase gandurile tale, dar parca un pic triste. Oricum, mai rar asa oameni inzestrati si frumosi si la suflet si la chip. Imbratisari!!!

Laisser un commentaire

