Retete de vara

Din pacate timpul nu-mi prea permite sa mai scriu ceva, mi-e dor de blog, de bucatareala, mi-e dor de cratitele mele …mi-e dor de momentele in care ma bucuram cand reuseam sa realizez o reteta, mi-e dor de voi cei ce ma vizitati si-mi comentati retetele !!!

La un moment dat imi spusesem ca macar de doua ori pe luna sa ajung sa postez ceva….dar cum socoteala de acasa si cu cea din targ nu sunt aceleasi…., intre timp in schimb am cunoscut oameni noi, doamne interesante, am descoperit alte stiluri de viata, alte curiozitati, am avut clipe de singuratate, momente in care vaporul vietii s-a clatinat izbindu-se drept intre valurile neintelegerii umane, dar ca de fiecare data am inaintat…si trecutul pare apoi ceva ce te ajuta sa mergi mai departe!

Printre toate acestea a venit vara, cu briza ei calduta, cu aerul ei fierbinte, cu caldurile istovitoare, cu aroma florilor, cu plimbarile de seara, cu frumusetea naturii. Cum vara gospodinele se ascund de mari gateli, caci caldura cuptorului sau a plitei sunt insuportabile, am intocmit doua retete, asa cu mai putin de lucru dupa obiceiul bucatariilor acestui sezon si fara sa uit influenta bucatariei moldovenesti!

Pastai cu smantana

Ingrediente

1kg de pastai galbene

2 catei de usturoi

1 legatura de marar

1 lingurita de unt

300g de smantana groasa( se poate face si cu lichida)

1 lingurita de vegeta

sare,piper

Prepararea

Fierbem pastaile curatate si rupte in bucati mai micute in apa cu sare. Cand sunt gata se scurg si se pun intr-o tigaie cu putin unt, se adauga vegeta, usturoiul maruntit si se asezoneaza.

Amestecam cu o lingura de lemn sa nu se prinda de tigaie( nu foarte mult, ele sunt tare fragede si incep sa se sfarame) si varsam deasupra smantana. Lasam cam 3-4 minute pe foc dupa care adaugam mararul.

Servim calde cu mamaliguta sau paine proaspata. Sunt foarte bune si reci.

Pofta buna!

Varza dulce

Ingrediente

1-2 morcovi

4 rosii medii coapte

3-4 cepe verzi

1 varza noua potrivita

800ml supa de pui

sare, boia dulce

1 legatura de marar

1 legatura de patrunjel

1 lingura de ulei

Prepararea

Curatam si spalam legumele, taiam maruntel ceapa, morcovul si rosiile cojite de pielita, adaugam peste ele uleiul intr-o craticioara. Dam pe foc, amestecam bine cu o lingura de lemn.

Taiam varza fideluta si o asezam peste legumele trase putin, amestecam, asezonam si condimentam cu boia, varsam deasupra supa de pui si dam pe foc pana cand varza si legumele sunt fierte si zeama a scazut la un sfert din cantitatea initiala.

Spalam si tocam ierburile si le adaugam verzei.

Servim calduta cu ardei iute si cui ii place cu cateva linguri de smantana groasa.

Pofta buna!

12 réflexions sur “Retete de vara

  1. cred ca bolggerul asta a luat-o razna.abia astept sa te revad.dupa 28-29 iunie plec la mare.asa vrea dinu,dar lia de la bucatatresele vesele vrea sa ne intalnim pe 29,ca vine ea in bucuresti pe scurt.si tare mi-as dori s-o cunosc.asa ca probabil o sa plecam pe 30.stai ca am uitat ca nu-ti sciu pe mail.completez acolo.pupu-te !

Laisser un commentaire

