Am oprit o secunda!

In vremea in care soarele « cu dinti » cei drept, aluneca usor pe pistele albe si lucioase, am ajuns sa ma bucur ca opresc o secunda in plus privirea alor mei, da, pentru ca peste tot respiram cu greu aerul acela al timpului scurt, am ajuns sa ma simt ca intr-o cursa in care mi-as dori ca cronometrul sa se strice sau sa fie pe pauza!

Ceasul insa inainteaza si acele sale imi amintesc ca nimic nu se mai intoarce inapoi, vremea cand eram mai mereu impreuna, primele jocuri, gradinita. Privesc fotografii incantatoare in care doua bucatele zambeau si nu aveau dinti, altele in care ciocolata era mai interesanta intinsa pe figuri stralucitoare de fericire…..

Astazi, alergam sau luam cateva secunde in plus din fuga noastra de viata ca sa profitam de paturica alba si ce fericire!

Intr-o zi cu aer curat si briose ce ne incalzesc sufletul!

Briose Julia Child

Ingrediente

Baza

85ml de lapte caldut

20g de drojdie proaspata

1 ou

360g de faina(180 + 180)

Aluatul

200g de faina

70g de zahar(100g daca le preferati mai dulci)

1 lingurita rasa de sare

4 oua + 1 ou pentru uns

arome(vanilie, coaja de portocala, apa de flori de portocal,coaja de lamaie -dupa placere)

170g de unt moale

Prepararea

Pentru baza  amestecam drojdia, oul si laptele caldut, incorporam usor 180g de faina( eu am pregatit in MAP). Acoperim cu restul de 180g de faina si lasam cam 30-40 de minute la loc caldut.

Peste baza adaugam faina ramasa, zaharul, sarea, ouale si aromele, se framanta un aluat in care vom incorpora untul moale pana cand va rezulta o masa lisa ,omogena si supla.

Pentru odihna putem proceda in doua feluri: ori asezam aluatul intr-un bol uns cu putin ulei si il acoperim cu un prosop curat ori daca faceti ca mine il putem lasa in masina de paine. Timpul necesar este pana cand aluatul dubleaza de volum.

Formam briosele si le asezam in tava unsa cu unt. Asezam tava la loc caldut inca o ora. Ungem briosele cu ou batut cu doua linguri de apa.

Preincalzim cuptorul la 180°C si coacem briosele cam 20 de minute sau mai mult in functie de marimea lor.

Pofta buna!

Laisser un commentaire

