Vreau o tara ca afara!

Ba e soare, ba e innourat! Ba e cald, ba e frig! Se aude un zumzet neplacut de alegeri, de batai politice, de dorinta de schimbare si de « pleaca ai nostri, vin ai nostri »

Zilele trecute m-am oprit in fata unui pusti cu ochii mari in care se vedeau generatia lui, se vedeau Romania de astazi si necazul ei, se vedea totodata acea simpla simtire nevinovata a copilariei. I-am dat o bomboana si m-a lasat sa-l fotografiez, mi-a zambit si mi-am dat seama ca el e romanul de maine! Ce viitor am putea crea macar pentru ei? Am plecat mai departe iar gandurile mele curgeau siroaie….

….Sper sa ma pot plimba curand fara sa sar peste gropi si sa ma bucur de un suflet mai putin manjit cu moluz!

Pana atunci mi-e dor de casa, e toamna si ma alint cu mancare reconfortanta!

Paste vegetariene al forno

Ingrediente

300g de paste

100g de granule soia

1 ceapa

3 catei de usturoi

2 morcovi potriviti

2 linguri de ulei

300ml de supa de legume

300-400ml suc de rosii

sare, piper

125g de mozzarella

50g de emmenthal ras

Sos bechamel

40g de unt

30g de faina

200-250ml de lapte

sare, piper

Prepararea

Punem pastele la fiert in apa cu sare dupa instructiunile de pe cutie.

Intr-o tigaie varsam uleiul, adaugam ceapa taiata maruntel, morcovul tocat si usturoiul strivit. Amestecam si lasam pe foc pana cand ceapa devine translucida. Adaugam soia, amestecam. Varsam deasupra supa de legume si dam pe foc. Zeama va fi absorbita de soia destul de repede. Asezonam dupa gust. Adaugam sucul de rosii si mai lasam pe foc 2-3 minute. Rezultatul va fi un sos asemanator celui bolognez.

Pregatim sosul bechamel, topim untul intr-o olita, adaugam faina, asezonam si varsam deasupra laptele. Amestecam repede cu un tel pe foc pana la o consistenta cremoasa dar inca lichida.

Scurgem pastele, le clatim cu apa rece. Amestecam sosul de soia cu pastele. Le asezam intr-un vas termorezistent. Varsam peste ele sosul bechamel, asezam deasupra mozzarella taiata marunt si emmenthalul. Dam la cuptorul preincazit la 200 de grade C pana se rumenesc frumos. Servim.

Pofta buna!

2 réflexions sur “Vreau o tara ca afara!

Laisser un commentaire

