Delicii de vacanta…

Vacanta a fost mai scurta decat ma asteptam, anul acesta snowbordul a ramas cuminte intr-un colt !

Asta ca niciodata sa nu mai spun planul de acasa si cel din targ se vor potrivi, caci am asteptat sa il scot la plimbare pe partie cu sufletul la gura o luna, de unde!, un virus dragut trecea tocmai pe acolo, ne-am imprietenit si chiar daca l-am detestat, l-am adoptat mai bine de doua saptamani.

Intr-un final m-am razbunat cand l-am doborat, m-am asezat pe insulita mea de placere, mi-am deschis cutiile cu pudra de zane si am trebaluit prin camaruta de secrete.
Apoi m-am delectat!

Insula plutitoare inspirata de Michalak*

P1090005C11

Ingrediente

3 oua

150g de zahar + 60g+120g

1 pastaie de vanilie

1 portocala tarocco

30g de faina

500ml de lapte

20g de coaja de portocala uscata cu zahar

30g de migdale batonase

1 praf de sare

P1090008C11

P1090013C11

Prepararea

Separam galbenusurile de albusuri, batem albusurile cu praful de sare si 60g de zahar pana cand spuma devine consistenta.

Ungem forme jumatate de sfera( din cantitati eu am facut 9 forme micute)cu ulei cu ajutorul unui penson de bucatarie.

Preincalzim cuptorul la 170°C  timp de 2 minute.

Umplem jumatatile de sfera si le dam la cuptor timp de 5-6 minute.

Pregatim crema, amestecam galbenusurile cu 150g de zahar, 30g de faina, vanilia, coaja de portocala si zeama. Adaugam laptele si dam pe foc mediu, amestecand mereu pana cand avem un rezultat moussos si legat, crema trebuie doar sa se glaseze lingura, nu sa fie foarte tare.Dam la racit.

Din cele 120g de zahar pregatim un caramel sec, pe o foaie de copt raspandim migdalele si varsam caramelul deasupra. Lasam sa se raceasca.

Caramelul rezultat impreuna cu coaja de portocala uscata cu zahar le punem intr-un blender si le vom reduce in pudra.

Asamblajul

Pe o farfurie adanca asezam demi-sfera trecuta in prealabil prin pudra de caramel cu portocala, varsam crema in jurul ei, decoram dupa placere.

Servim rece.

Pofta buna!

*Christophe Michalak– unul din cei mai renumiti patisieri francezi actuali.

Laisser un commentaire

