Vartej

De multe ori cand sunt prin colturile lumii ma simt instrainata, pierduta si fara nici un raspuns. Viata si norocul, calitatea umana sau poate doar sensibilitatea extrema a simturilor ascutite in vartejul rascrucilor. Ca fiecaruia dintre noi, mi-a fost dat sa trec prin momente mai ametitoare si mai cumplite, ori sa ma desprind de ceea ce este mai greu si sa imi gasesc alinarea in bucuria altcuiva sau in sentimentul prea putin luat in seama de om, acela de a trai.

Viata, viata omeneasca atat de putin pretuita in zilele de astazi! Mi-am descoperit un sens, o carare sau un drum, am vazut o evolutie a schimbarii, am incercat un trecut a descoperirii si am inteles ca mi-am regasit pentru un moment echilibrul.

Dupa o garda ametitoare, iata-ma indulcindu-ma cu cea mai pretioasa dulceata , pentru mine, a camarii bunicii, dulceata de cirese cu menta. Usor mentolata, racoritare si rasfatatoare.

Dulceata de cirese cu menta

P1090209c1

Ingrediente

1kg de cirese fara samburi ( gen de Comarna)

800g de zahar

2 felii fine de lamaie

2 tije de menta proaspata

dulceata

Prepararea

Asezam ciresele, zaharul si lamaia intr-un vas. Dam la foc mic.

Amestecam cu ajutorul unei linguri de lemn cu atentie, ca dulceata sa nu se prinda.

Cand siropul dulcetii glaseaza lingura, adaugam menta taiata maruntel.

Mai lasam cateva minute, picuram pe o farfurie rece cativa stropi din sirop, daca curge greu, dulceata este gata.

Dam deoparte si umplem borcanele, inchidem si le intoarcem invers. Acoperim cu prosoape si lasam sa se racoreasca.

Asezam la loc racoros.

Servim cu apa rece sau la prajituri, tartine pentru micul dejun si pentru aromatizarea iarturilor.

Pofta buna!

Laisser un commentaire

