Dulcetile verii

P1020487C

Copil frumos cu parul in vant, unde ai ascuns copilaria naiva in culoarea sufletelor fierbinti? Capsuna mea dulce si cuminte, cu ochi mari si frumosi, zana pentru unii, printesa pentru altii!

Ne-am cunoscut la prima privire, cu multe ganduri pereche, cu multe raspunsuri nerostite dar intelese. Mi-a luat putin timp sa hotarasc titlul postului de astazi  si stii de ce? Ia ghici!

Capsuna aromata pe tine te-am asteptat sa inunzi narile celor ce bat pietele. Ti-am asteptat acididatea si dulceata, ti-am pregatit un loc pe cinste, in dulapul meu.

Dulceata de capsuni

P1020495C

Ingrediente

1kg de capsuni potrivite si micute

800g de zahar

1 pastaie mare de vanilie

 1 lamaie

Prepararea

Spalam capsunile si le indepartam coditele. Le asezam intr-o oala pentru dulceata.

Varsam deasupra zaharul, taiam in doua pastaia si scoatem mijlocul razuindu-l cu un cutit.

Adaugam in oala peste zahar atat continutul pastaii cat si pastaia goala.

Spalam lamaia, taiam 1/4 din care retaiam o felituta. O punem peste zahar.

Restul de 3/4 o stoarcem bine, sucul il varsam peste zahar.

Punem la foc potrivit si invartim in oala din cand in cand. Siropul trebuie sa scada si sa se ingroase.

Incercam siropul pe o farfuriuta care a fost asezata in frigider si este foarte rece. El trebuie sa curga foarte greu, dar sa nu ramaie pe loc, astfel siropul va fi prea gros si la racire va deveni jeleu.

La final o asezam in borcanele fierbinte, inchidem cu capacelele si le intoarcem cu gura in jos.

Servim dupa placere, pofta buna!

Nota* Alegem capsuni sanatoase, mai tari un pic, ele vor fierbe foarte frumos in sirop pastrandu-si forma. In locul vaniliei putem adauga, menta sau busuioc taiate marunt.

CUISINE-009

Desert rece cu capsuni

P1020395C

Ingrediente

2 pachete de oreo

500g de capsuni

2-3 iaurt natur 3%

1 zahar vanilat

2-3 fire de busuioc( eu nu am avut, dar va asigur ca este delicios)

Prepararea

Iaurtul il amestecam cu zaharul vanilat, il acoperim si il dam la frigider. Am folosit un iaurt de producator nu de supermarket dar merge si acesta.

Il acelasi timp asezam si 4 pahare de apa la frigider – cele ca de vin- cupe, cum doriti.

Strivim oreo nu foarte fin insa.

Spalam si curatam capsunile de codite.

Inainte de a servi, taiam marunt busuiocul, scoatem paharele de la frigider si iaurtul.

Asezam un rand de oreo, un rand de capsuni, busuiocul ori il adaum in iaurt, ori il asezam peste capsuni. Varsam iaurtul peste fructe.

Servim imediat!

Pofta buna!

Nota* Putem inlocui busuiocul cu menta.

Laisser un commentaire

