Placeri simple

P1020509C1

Nu demult am descoperit in piata  « boghi »….nu stiam prea bine ce sunt , dar mi-am adus aminte ca mama imi spunea ceva despre…, ca mai vazusem ceva retete prin Israel si ca una din prietenele mele de bucatareala postase si ea un articol.

Mi-am rascolit gandurile si m-am intors la clasici, caci nimic nu poate inlocui o placere simpla, adoptata si testata de o vesnicie pe care ai surpudrat-o cu un aer de schimbare. Nu l-am inventat, dar l-am redescoperit!

Hoummous

P1020511C11

Ingrediente

300g de naut fiert

zeama de la 1/2 de lamaie mare

1/2 lingurita de cumin
+
1/4 de lingurita pentru bob

 sare

1-2 catei de usturoi

ulei de masline

1-2 linguri de tahina

~50-100g de bob

1/2 ceapa

zaatar pentru servit

Nota* zaatar este un condiment foarte des folosit pentru hoummous, il gasim in magazinele cu specific oriental

Pentru 150g de naut uscat=~300g naut fiert avem nevoie de 1 lingurita de bicarbonat de sodium

CUISINE-010

Prepararea

Daca folosim naut uscat( cantitatea ar fi de 150g de boabe uscate) il inmuiem cu o seara inainte in apa calduta in care adaugam 1/2 de lingurita de bicarbonat de sodiu. Schimbam apa si il fierbem in apa in care mai adaugam inca odata 1/2 de lingurita de bicarbonat.

Nu adaugam sare la fiert caci intareste bobul de naut.

La fel si bobul il lasam in apa caduta peste noapte.  Il fierbem cam 30 de minute a doua zi in apa cu sare si un pic de zeama de lamaie.

Daca folosim din conserva, se clateste bine cu apa rece.

In bolul blenderului asezam nautul, adaugam sarea, cuminul si usturoiul.

Varsam deasupra zeama de la lamaie si ulei de masline, cantitatea de lichid trebuie sa fie la acelasi nivel cu nautul sau sa depaseasca de o jumatate de deget. Astfel hoummousul va fi destul de lis si aerat.

O alta metoda ar fi sa adaudam 1 lingura de ulei de masline si sa completam restul de lichid cu zeama de lamaie si 1 polonic din apa de la fiertul nautului.

Mixam totul, adaugam tahina, mixam din nou.

Ceapa o taiam fideluta si o asezam impreuna cu bobul si o lingura de ulei de masline intr-o tigaita.

Tragem pe foc si amestecam, adaugam 1/4 de lingurita de cumin si saram. Lasam un minut sa se patrunda aroma.

Varsam hoummousul pe o farfurie plata , asezam deasupra bobul si ceapa, surpudram cu zaatar.

Servim cu paine proaspata sau cu pita.

Pofta buna!

6 réflexions sur “Placeri simple

    • E o leguminoasa ca si fasolea, in franceza se numeste feve, in engleza cred ca broad bean. In bucataria orientala se foloseste foarte des, in special in bucataria libaneza. In Romania se mananca in perioada cand apar toate boabele noi. Se folosea la ciorba din cate imi spunea mama mea.

Laisser un commentaire

