De drag

P1020529c11

Zilele trecute am batut astfaltul pietii, o piata romaneasca asa cum mi-e draga mie, plina cu legume si fructe, ierburi si toate minunile pe care o gospodina poate sa le sublimeze in farfurie.

Intr-un colt intunecat, cu voci strigatoare si galagioase, mai mult o hala comunista, o batranica cu ochi blanzi si albastri intinsese pe un stergar curat ca lacrima o branzica cat doi pumni. Am privit-o lung si cu drag si poate chiar mai mult de acel drag am cumparat toata marfa ei.

Dupa ce-am umplut celelalte sarsanale cu rosii, ceapa, fructe de fel si fel, ma tot gandeam ce voi prepara si o reteta mi s-a parut mai mult decat evidenta, dar cum niciodata nu sunt in rand cu lumea, reteta mea e altfel, a ma facon. Cand ii vad pe blogurile de bucatarie sau in restaurante astazi, imi aduc aminte de vorbele mamei care imi spune  » nu sunt cei adevarati, cei adevarati erau asa cum ii numisei tu cu mintea de copil, parjoale albe. Dar traim diferit de atunci si ei au evoluat, fara sa aratam cu degetul catre cei care au decis sa-i preia si sa-i faca ca niste gogosi. « 

Papanasi fara ou

P1020534c11

Ingrediente

250g de branza de vaci,nu foarte scursa

2 linguri cu miere

2 linguri de zahar pudra vanilat

1 praf de sare

2 linguri de smantana lichida

coaja rasa de la 1/2 de lamaie

250g de faina

1/2 lingurita de bicarbonat de sodiu

150g de pesmet

ulei pentru prajit

dulceata de cirese amare

smantana

CUISINE-011c1

Prepararea

Intr-un bol asezam branzica, adaugam sarea, mierea, zaharul, coaja de lamaie si smantana, amestecam bine.

Punem bicarbonatul de sodiu in cantitatea de faina si le amestecam. Varsam totul peste branza. Rezultatul va fi putin lipicios.

Umezim mainile si formam bilute de maia, cam cat o nuca, le trecem prin pesmet si le frigem in baie de ulei.

Le scoatem pe o farfurile peste care am asezat hartie absorbanta.

Servim cu smantana si dulceata dupa plac. Sunt buni atat calzi cat si reci.

Pofta buna!

6 réflexions sur “De drag

Laisser un commentaire

